lauantai 25. toukokuuta 2013

Päiväkodin kevätesitys

 
Päiväkodin kevätnäytelmä mukaili allaolevaa tarinaa rukkasesta. Eläimiä oli niin paljon, että nämä eläimet asustelivat kassissa. Suloinen näytelmä!
 
Rukkanen
 
Vanha ukko tallusteli metsässä koiransa kanssa. Ukolta putosi rukkanen. Pieni hiiri nakertaja näki rukkasen ja otti sen kodikseen.
 
Sammakko Kurnuttaja loikki tiellä ja paleli. Se huomasi rukkasen. Siinäpä hyvä asunto!
- Kuka siellä asuu? Sammakko kurnuttaja kysyi.
- Minä vain, Hiiri Nakertaja. Mutta kuka siellä?
-Sammako Kurnuttaja. Saanko tulla kaveriksi?
Sammakko pääsi hiiren kaveriksi.
 
Mutta ei mennyt kauan aikaa, kun Jänis Vemmelsääri loikki paikalle. Jänis ihastui rukkaseen.
-Kuka siellä asuu? Kysyi Jänis Vemmelsääri.
-Minä vain, Hiiri Nakertaja.
-Minä vain, Sammakko Kurnuttaja. Mutta kuka siellä?
-Jänis Vemmelsääri. Saanko tulla asumaan kanssanne?
Jänis Vemmelsääri pääsi asumaan. Kaikki kolme asuivat yhdessä.
Tiellä kulki Kettu Liukaskieli. Kettu tahtoi myös rukkaseen asumaan ja kysyi.
-Kuka siellä asuu?
-Minä vain Hiiri Nakertaja
-Minä vain Jänis Vemmelsääri. Mutta kuka siellä?
-Kettu Liukaskieli.
 
Kettu alkoi tunkeutua sisään. Rukkasen saumat ratkeilivat. Ei auttanut, vaikka kaikki sisällä
olijat kielsivät kettua.
 
Silloin kuului kovaa haukkumista.
Vanha ukko oli huomannut, että rukkanen oli kadonnut.
Hän kääntyi takaisin. Koira juoksi edellä. Se näki, että rukkanen liikkui ja alkoi haukkua kiukkuisesti.
Kun ukko saapui paikalle, rukkasen asukkaat pakenivat mikä etelään, mikä pohjoiseen,
mikä minnekin päin.
 

Ei kommentteja:

Ethän käytä kuviani ilman lupaani, kiitos!