sunnuntai 28. syyskuuta 2014

Miniprojektin kuulumiset




Minin maalaus ei ole vielä(kään) valmis. Sisämaalaus ok, katon maalaus ok. Auton pohjamaalaus ok. Nyt odottaa enää ulkomaalausta. Varmaan 50h on mennyt aikaa noiden edellämainittujen töiden tekemiseen, Melko paljon aikaa projekti syö, kun jäljen pitää olla just eikä melkein. Priimaa tuppaa tulemaan, kun tekijänä on viimeisen päälle tarkka kaveri. 

Minä ja pojat saatiin toimia eilen apulaisina suojaushommissa. Ollaan siis mekin kannettu kortemme kekoon :) 

lauantai 27. syyskuuta 2014

Kehto nukelle





Kehto. Tämäkin on näitä tori.fi hankintojani. Tai puhutaan paremmin löydöstä, sillä tästä en maksanut mitään. Oli osastolla "annetaan ilmaiseksi". Kävin siis noutamassa sen itselleni ja otin samalla vastaan askarteluprojektin, jossa visiona oli tuunata paljas kehto siskon tytöille nukkeleikkeihin. Syntymäpäivälahjaksi. 

Ensimmäisenä aloin virkkaamaan päiväpeittoa, sillä koin sen kaikkein suurimmaksi työvaiheeksi. Mukavasti se kuitenkin eteni iltaisin sohvalla telkkari katsellessa. Pussilakanan ompelin poikien vanhasta vauvalakanasta, samoin tyynyliinan. Tyynyliina sai koristeeksi hieman valkoista pitsiä.

Sitten piti miettiä, että mistä teen täkin pussilakanalle ja sisätyynyn, sekä kehtoon patjan. Ratkaisin asian niin, että leikkasin poikien valkoisesta vauva-ajan froteepyyhkeestä sopivan kokoisen palan ja kanttasin sen valkealla kanttinauhalla. Tyyny on kaksinkertaisesta froteesta ommeltu ja nämä kaikki voi heittää koneeseen jos ja kun likaantuvat. 

Pussilakanaan virkkasin koristeeksi vaaleanpunaisen sydämen. Patjamateriaali on mieheltä saatua pehmeää levyä, jonka päällystin vaaleanpunaisella perhoskäsipyyhkeellä. Meillä ei ollut nukkea, jolla kehtoa olisin voinut testata mutta hyvin mahtui isohko nalle nukkumaan kehtoon. 

Toivottavasti tästä on iloa pienille tytöille, jotka tämän leikkeihinsä saavat :)


sunnuntai 21. syyskuuta 2014

Kaappi aarteille


Olen tehnyt viime aikoina muutaman kivan löydön tori.fi nettikirpputorilta. 

Tämä "taulu" muuntautuu kaapiksi avaamalla kehykset. 

Laitoin kaappiin muutaman kivan sesonkimukin omista muumikätköistä. Mikään superkeräilijä en siis ole, sillä minulla on astiat ihan arkisessa käytössä. 

Keskimmäisessä hyllylokerossa voikin sitten pitää vaihtuvaa taidenäyttelyä :)

Tällainen allaoleva muumipurkki ( L) voisi olla kiva hankkia. Toven juhlavuoden purkkien kuvituksissa muumihahmot seikkailevat juhlatunnelmissa. Ehkä joku päivä laitan koko sarjan (kaikki muumiastiat) poikien matkaan, heidän muuttaessaan omilleen :) 



lauantai 20. syyskuuta 2014

Sienimetsässä


"Jos metsään haluat mennä nyt, niin takuulla yllätyt"
Mökkimetsässä oli runsaasti karvarouskuja.
 Niitä on nyt näin illalla keitetty kitkeryyden karkottamiseksi. Ajattelin tehdä näistä perinteisiä suolasieniä, jotka joulupöydässä muuntautuvat sienisalaatiksi. Tämä on siitä mukava sieni, että näitä me lapsenakin kerättiin koko perheen voimin. Tuttu juttu. 

Marttojen sivusto kertoo, että karvarousku on vuoden 2014 nimikkosieni.

perjantai 19. syyskuuta 2014

Miniprojekti etenee



Jos minulla on aina tuunausprojekteja meneillään, niin on niitä myös miehellä :) Tässä on meidän mini riisuttuna versiona lähdössä maalauskammioon. Autoa on korjattu ja valmisteltu tähän pisteeseen vuosia. Talouteen on hankittu jopa tuollainen uusi traileri, että saadaan kalusto kulkemaan sukkelaan. Viikonloppu näyttää, saapuuko meille takaisin uljas komistus uudella maalipinnalla. 

Mukavaa viikonvaihdetta!

maanantai 15. syyskuuta 2014

Aurinkoinen etukuisti


Ostin Habitaresta eilen kaksi mustaa lyhtyä. Olin jo aiemmin suunnitellut laittavani koukut tolppiin ja nämä lyhdyt tulivat vastaan kuin tilauksesta. Tiesin siis heti paikan näille.
Isomman lapsen ollessa tänään ripulitaudissa kotosalla (ja kyllä se pienempikin lapsi täällä pyörii samalla), ruuvasin koukut paikoilleen päiväsaikaan ja totesin, että auringossa on todella lämmin. Jatkuisivatpa nämä suotuiset kelit vielä hyvän tovin. 

◘ Mainiota maanantaita ◘

lauantai 13. syyskuuta 2014

Mailegin pikkupupuja tytöille




Siskoni kaksostyttöjen syntymäpäivät lähenevät. Tylleröt täyttävät kolme vuotta :)
Ostettiin äidin kanssa tytöille Mailegin pikkuiset pupuvauvat ja sänky sekä vaunut. Veikkaan, että näistä tytöt ovat innoissaan. Tällaisia pieniä puisia huonekaluja olisi suhteellisen helppo tehdä itsekin mutta kun tuota vapaa-aikaa ei ole liikaa...

Virkkaaminen on tosin  jälleen nostamassa päätään. Selvästi onkin havaittavissa, että syksy saapuu ja käsillätekeminen alkaa kiinnostamaan!
Ethän käytä kuviani ilman lupaani, kiitos!